Fizykoterapia

Fizykoterapia to dział medycyny wykorzystujący różne formy bodźców fizykalnych, ale zawsze w jednym celu – aby pomóc Pacjentowi w zwalczeniu dolegliwości. Co warto podkreślić, są to naturalne bodźce, które występują w otaczającym nas świecie takie jak światło, pole elektromagnetyczne czy fala dźwiękowa, mające zastosowanie w medycynie od bardzo dawna.

Chlubą naszej placówki w Waśniowie są aparaty najnowszej generacji, które zapewniają najwyższą jakość zabiegów, a także przyjemne wnętrza gabinetów i szeroka gama świadczonych usług. Jednakże naszym największym atutem są wysoko wyspecjalizowani eksperci, dzięki którym każdy zabieg będzie wykonany profesjonalnie i tak, aby efekt terapeutyczny był jak najlepszy.

Oferujemy następujące zabiegi:

* Elektroterapia
Najważniejsze prądy o niskiej i średniej częstotliwości: galwaniczny, diadynamiczne, Traberta, Faradaya, neofaradyczne, rosyjska stymulacja, impulsy stymulacyjne, impulsy prostokątne, TENS – symetryczne, asymetryczne, zmienny 2-polowa interferencja, 4-polowa interferencja, impulsy trójkątne, impulsy eksponencjonalne, impulsy łączone i programowalne sekwencje prądów diadynamicznych i innych, izoplanarne pole wektorowe, wektor dwubiegunowy, impulsy przerywane, prąd Leduca, fale H i mikroprądy, elektrodiagnostyka.
W tej formie terapii zastosowanie ma zjawisko przepływu prądu przez tkanki. Prowadzi to do zmniejszenia napięcia mięśniowego, polepszenia ukrwienia, przyspieszenia procesów regeneracyjnych, m.in. wchłaniania obrzęków oraz wysięków śródstawowych. Zabieg wykonuje się przy użyciu standardowych elektrod płaskich, elektrod punktowych .
Wysoki poziom napięcia mięśniowego,
Choroba zwyrodnieniowa stawów,
Zespoły bólowe (np. łokieć tenisisty, bolesny bark, bóle okolicy lędźwiowo-krzyżowej),
Choroba Bechterewa, ZZSK,
Stany pourazowe,
Wysięk śródstawowy,
Porażenia, zaniki mięśniowe,
Stany zapalne w obrębie jamy ustnej i stawu skroniowo-żuchwowego,
Stany zapalne krtani i przeciążenie narządu głosu,
Bóle mięśniowe i in.

* Krioterapia miejscowa
Krioterapia miejscowa polega na zastosowaniu niskiej temperatury (poniżej -34 st. C) aplikowanej w krótkim czasie na problematyczny obszar ciała. Podczas tego zabiegu wywołuje się określone fizjologiczne reakcje organizmu na zimno. Krioterapia korzystnie wpływa przede wszystkim na stany zapalne, pourazowe i obrzęki oraz szybko likwiduje dolegliwości bólowe.
Wskazania:
Urazy po złamaniach i stłuczeniach,
Oparzenia – zdejmowanie szoku termicznego,
Zwiększone napięcie mięśniowe,
Rehabilitacja pooperacyjna,
Choroby reumatyczne i zwyrodnieniowe,
Nadmierne napięcie mięśniowe, spastyczność,
Zespoły bólowe (np. łokieć tenisisty, bolesny bark, bóle okolicy lędźwiowo-krzyżowej, ostroga piętowa),
Nerwobóle,
Obrzęki, nadwaga i otyłość (przyspiesza metabolizm komórkowy),
Cellulit i in.

* Elektrostymulacja punktowa
W naszej ofercie zabiegów rehabilitacyjnych posiadamy także elektrostymulację punktową stosowaną m.in. w elektrostymulacji podniebienia, języka czy nerwu twarzowego.

* Laseroterapia punktowa, laseropunktura,
W laseroterapii biostymulacyjnej wykorzystuje się lecznicze właściwości światła laserowego do stymulacji naturalnych procesów regeneracyjnych zachodzących w tkankach. Dzięki biostymulacji laserowej dochodzi do unormowania i zregenerowania błon komórkowych tkanki kostnej, okołostawowej oraz mięśniowej. Wpływa ona też korzystnie na obniżenie uczucia bólu i przyspieszenie tempa gojenia się ran.
Zastosowanie laseroterapii:
Choroba zwyrodnieniowa stawów i kręgosłupa,
Zespoły bólowe (łokieć tenisisty, bolesny bark, bóle okolicy lędźwiowo-krzyżowej, ostroga piętowa),
Stany po urazach (złamania, skręcenia, stłuczenia mięśni i tkanek),
Reumatoidalne zapalenia stawów (RZS),
Zespoły korzeniowe,
Blizny, przebarwienia skóry, trądzik,
Neuralgie,
Owrzodzenie podudzi,
Stany zapalne w obrębie jamy ustnej, gardła, stawu skroniowo-żuchwowego i in.

* Terapia ultradźwiękami, fonoforeza, ultradźwięki z kolagenem
Ultradźwięki, będące falą mechaniczną, poprzez oddziaływanie na ciśnienie w tkankach, prowadzą do powstania zjawiska „mikromasażu”. Dobrze udokumentowane jest ich działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne i regeneracyjne. Korzystne efekty przynosi również fonoforeza, czyli bezpośrednie wprowadzenie leku za pomocą ultradźwięków w konkretne okolice. Leki czy też zastosowany kolagen wzmacniają efekt terapeutyczny, wnikając z ultradźwiękami poprzez skórę do głębiej położonych tkanek.
Obrzęki limfatyczne kończyn,
Zespoły bólowe stawów i kręgosłupa,
Blizny,
Przykurcze mięśniowe,
Ostroga piętowa, osteofity,
Stany pourazowe, krwiaki,
Zapalenie tkanek miękkich i in.

NOWOŚĆ – ULTRADŹWIĘKI Z KOLAGENEM – NIEZWYKŁA REGENERACJA STAWÓW

* Elektrostymulacja maską Bergoniego
Maska do jontoforezy służy do wprowadzania jonów preparatu do tkanek za pomocą prądu galwanicznego, stosowana w zabiegach stymulacji nerwu trójdzielnego (neuralgia lub porażenie nerwu).

* Okłady borowinowe
Borowina to naturalny, bogaty w substancje organiczne i nieorganiczne torf, znany od setek lat ze swoich właściwości leczniczych. Dzięki temu niezwykłemu składowi borowina oddziałuje na organizm przeciwbólowo, przeciwzapalnie, bakteriobójczo i regenerująco. Borowina znalazła zastosowanie we wspomaganiu leczenia:
Chorób reumatycznych,
Chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa i stawów,
Przewlekłych stanów bólowych,
Chorób kobiecych,
Regeneracji skóry,
Modelowaniu ciała i in.

* Magnetoterapia
Zastosowanie magnetoterapii:
Choroba zwyrodnieniowa,
Choroby reumatyczne,
Przeszczepy,
Osteoporoza, osteopenia,
Bóle stawów biodrowych, kolanowych, barkowych, skokowych,
Odleżyny,
Łuszczyca,
Owrzodzenie goleni,
Złamania, utrudniony zrost kostny,
Chondromalacja,
Skręcenia,
Zapalenie zatok i in.

* Światłolecznictwo, fototerapia
Fototerapia wykorzystuje naturalny wpływ światła na organizm. Naświetlanie lampą Sollux czy też Bioptron znalazło zastosowanie w profilaktyce, jak i wspieraniu procesu leczenia Pacjentów z różnymi problemami medycznymi. Lampa Sollux działa przeciwbólowo, obniża napięcie mięśniowe i powoduje uczucie odprężenia. Jest to niezwykle skuteczny zabieg rozgrzewający, często stosowany jako przygotowanie do masażu bądź ćwiczeń. Stanowią znakomite uzupełnienie masażu leczniczego czy też relaksacyjnego.
Niektóre wskazania:
Przewlekłe i podostre stany zapalne (stawów, nerwów, zatok),
Nerwobóle,
Przykurcze, blizny, zrosty,
Schorzenia reumatyczne,
Choroby dermatologiczne (trądzik młodzieńczy i różowy),
Zwiększone napięcie psychiczne, depresja, przewlekły stres,
Stany pourazowe i in.

* Terapia skojarzona
Terapia skojarzona, zwana także terapią łączoną, polega na równoczesnym zastosowaniu dwóch rodzajów bodźców fizykalnych (np. prądy Nemeca czy TENS – z ultradźwiękami, laseroterapią lub magnetoterapią). Połączenie oddziaływania dwóch zabiegów przyczynia się do powstania silniejszego efektu przeciwbólowego i przeciwzapalnego w tkankach.
Terapię skojarzoną stosuje się, gdy występują:
Zespoły bólowe kręgosłupa (rwa barkowa i kulszowa, bóle pleców i kręgosłupa, bóle krzyża, bóle szyi, dyskopatia),
Choroba zwyrodnieniowa stawów kończyn i kręgosłupa,
Nerwobóle o znanej etiologii (nerwoból splotu ramiennego, rwa kulszowa i rwa barkowa w przebiegu dyskopatii),
Stany pourazowe stawów, mięśni i ścięgien,
Ostre i przewlekłe stany zapalne tkanek miękkich, zapalenia okołostawowe i in.