KINESIOTAPING

Plastrowanie dynamiczne

Działanie kinesiotapingu opiera się na wpływie taśmy na receptory bólu. Plastry oddziałują też na mięśnie, stawy i układ limfatyczny. Dzięki temu, plastrowanie dynamiczne pomaga w redukcji dolegliwości bólowych, aktywowaniu uszkodzonych mięśni, normalizacji napięcia mięśniowego i normowaniu mikrokrążenia. Kinesiotaping ze względu na oddziaływanie na układ limfatyczny poprawia krążenie i wspomaga odprowadzanie limfy, dlatego jest polecany w walce między innymi z obrzękami limfatycznymi. Kinesiotaping daje pozytywne efekty w walce ze skurczami mięśni, nie tylko w przypadku sportowców, ale również osób, które przykładowo zmagają się ze skurczami nóg podczas snu. Plastrowanie dynamiczne rozluźnia napięte mięśnie. Naklejona taśma przejmuje funkcje i wspomaga pracę nadwyrężonych i naciągniętych mięśni.

Zastosowanie kinesiotapingu odciąża mięśnie, wspomaga ich pracę, stabilizuje stawy i poprawia krążenie krwi w organizmie, jak również minimalizuje uczucie ciężkości.
Kinesiotaping pomaga zwalczyć ból kręgosłupa, nawet ostry i promieniujący. Plastrowanie dynamiczne jest skuteczne w przypadku osób cierpiących na reumatoidalne zapalenie stawów i po przebytych operacjach. Najczęściej kinesiotaping jest jednak stosowany na ból będący wynikiem kontuzji i urazów. Kinesiotaping pomaga uniknąć kontuzji podczas treningów, gdyż stabilizuje stawy i ułatwia przemieszczanie się mięśni względem powięzi.
Plastrowanie dynamiczne w przypadku kobiet w ciąży pomoże nie tylko pozbyć się problemu opuchniętych nóg, ale także zapobiegać powstawaniu rozstępów.